Je nervózna doba, prechádzame vlnou Covidu, pacienti striehnu na málo dostupné termíny, zdravotníci pracujú na hranici svojich možností. Do toho príde kontrola z poisťovne, kde namiesto poďakovania za starostlivosť o ich poistencov sa hľadajú formálne nedostatky. Nie je dôležité mať telemedicínu s pacientom, dôležité je mať o tom štrukturovaný písomný záznam. Nikoho nezaujíma edukácia pacienta, či excelentná starostlivosť o neho – zaujímavé sú len nízke náklady a priemernosť. Našťastie frustráciu z kontroly poisťovne strieda pozitívna energia Vás pacientov. Ďakujeme za ňu a ďakujeme za rovnováhu, keď aj pri zlej emócii vieme, že ju o chvíľu vystrieda tá dobrá. Alebo ako povedal Albus Dumbledore: “Štastie možno nájsť aj v najväčších dobách temna, ak vieš prikázať svetlu svieť.”
Podelíme sa so svetielkom tohto týždňa, poďakovaním pacientky:
Ďakujem Vám veľmi pekne, musím Vám napísať, ze týchto 6.mesiacov čo sa borím so svojou dg. som neskutočne sklamaná z prístupu, neochoty predpísať potrebné lieky a komunikácie rôznych lekárov, ale Vy ste svetlý prípad záujmu o pacienta aj keď toho času máte málo, nikdy ste ma nenechal v domnení, že pacient je len číslo,za to Vám chcem poďakovať. Veľa odborníkov by si z Vašej pokory a ochoty mali brať príklad, vidieť ze nie ste „vyhorený“ vo svojej práci a robíte to najlepšie ako viete a aj pacientovi dávate všetky úkony, ktoré sú vo Vašich silách, na rozdiel od iných…. na zistenie príčiny stavu. Chcem, aby ste vedel,ze Váš prístup mi v mojej liečbe rakoviny slinnej žľazy veľmi pomohol a stále dáva nádej, že pacient môže byť vypočutý a že mi ako jediný lekár v Prešove toto obdobie zmierňujete Vašim príkladným prístupom. Ešte raz Ďakujem, pekný večer Mgr. Jana Lišková.